środa, 7 maja 2014

Forum prawdę Ci powie

Miałam po nadrabiać wszelkie zaległości, sporo wolnego czasu, piękna pogoda, i niestety na tym się skończyło. Nie miałam weny nawet czytać innych wpisów, miałam (i nie wiem czy nadal nie mam) huśtawki nastrojów, złe samopoczucie itd itp. Zaczęłam się zastanawiać czy przez przypadek nie jest to spowodowane "nowymi" proszkami jakie przepisała mi pani ginekolog. Poza tym, jestem prawie nietykalna, strasznie mnie wysypało na twarzy (co chyba jest moim najgorszym utrapieniem) no i strasznie mi się waha waga ciała. 

Ale zaczynając od początku. Przez spory czas brałam te same od kilku lat proszki. Wszystko było po nich ok. żadnych skutków ubocznych, świetne libido, okres super regularny praktycznie co do godziny. Problem się zaczął jak się okazało, że produkcja została wstrzymana bo jakaś partia była nie halo. Tym samym moja doktor przepisała mi inne. Ogółem nie lubię zmian w szczególności że nic mi nie było. No i przeczucia się sprawdziły. Dostałam jakieś tam proszki po których w ciągu 2-3 mcy przytyłam z 3 kg ! libido spadło do zera... hm... a może jednak było ujemne? Więc od razu decyzja o zmianie. 

Dostałam kolejne -obecne. Niby na początku było w miarę. Jednak obecnie po 3 opakowaniu zauważyłam dziwne zmiany w moim organizmie. Pojawił się trądzik. Fakt miałam kiedyś problemy z nim ale udało mi się uporać i moja cera była "dopuszczalna do ruchu" codziennego. W ciągu bodajże 2 dni wyskoczyło mi tyle dziwnych rzeczy że wyglądałam gorzej jak nastolatek w okresie dojrzewania. Na początku myślałam, że może to jakieś uczulenie na kosmetyki, ale nie. Bo odstawiłam a stan się nie poprawił. Teraz cerę leczę wodą utlenioną, starym jak świat kremem nivea i naturalnymi maseczkami (Jest niewielka poprawa).

Kolejnym problemem była i jest chyba waga. Nie wiem jak to możliwe żeby w ciągu niespełna tygodnia masa ciała miała wahania 0,7kg. To jest coś nieprawdopodobnego, w szczególności, że w tym okresie siedziałam w domu a ja - jak to mało normalny człowiek - bardzo mało jem jeśli w nim jestem, starczało mi śniadanie, i jakiś niewielki obiad na cały dzień. Od dzisiaj zaczęłam sprawdzanie swojej wagi 2 razy dziennie - rano i wieczorem - aby przy kolejnej wizycie mieć prawidłowy obraz tego co się dzieje z moim ciałem. 

Wcześniej wspomniałam jeszcze o wahaniach nastroju, złym samopoczuciu, senności czy"nietykalności". Sprawiło to wszystko, że postanowiłam poszukać czegoś w internecie, czy może ktoś miał podobne objawy, co się z daną kobietą działo, itd itp. Tak po prostu światopoglądowo. 

I jakie wnioski wysnułam? przede wszystkim forum to źródło wszelkiej informacji. Dlaczego ? Główne pytania jakie padały brzmiały:
1. Jaką macie cenę proszków....?
2. Gdzie można kupić najtaniej?
3. Lekarz mówił ale nie jestem pewna....?
4. Boję się skutków ubocznych...
5. Zapomniałam wziąć tabletki, co mam zrobić?
6. Biorę proszki od ... miesięcy i jeszcze się zabezpieczamy prezerwatywą.....
7. Spóźniłam się godzinę z tabletką - czy mogę być w ciąży? 
i oczywiście wiele innych. 

Poziom intelektualny mnie zaskoczył. Było tylko kilka wpisów na naście stron opisujących skutki zażywania tabletek, oczywiście pomimo tego, że wątek dotyczył opinii jakie są reakcje organizmu. Wiele dziewczyn nie czyta, albo im się nie chce po prostu czytać ulotek w których jak wół napisane są wszelkie informacje. Uważają, że na forach są sami doświadczeni ludzie, że każdy może być lekarzem nie tylko ginekologiem, ale i alergologiem, urologiem czy okulistą. I oczywiście większość wpisów to były totalne bzdury. Sama na własne życzenie weszłam na różne aby sprawdzić czy po prostu możliwe jest to że mam takie a nie inne skutki uboczne, bo przecież nie od dzisiaj wiadomo, że każdy organizm reaguje inaczej na te same proszki. 

Mówi się że w internecie jest wiele przydatnych informacji. Owszem, jeśli do danej rzeczy nie przyczepi się chmara nastolatek wypisujących totalne bzdury. Wtedy nie dość, że informacji żadnej się nie dowiesz, a dwa zaśmiecone do granic możliwości forum.Ale chyba ze wszystkiego najgorsze jest to, że jedna drugiej w te głupoty wierzy. Stąd chyba też te słynne pytania "czy przez pocałunek można zajść w ciążę?" Może i jest to śmieszne, ale też i przerażające. Zero kompetentnej wiedzy, zero myślenia. Na jednej stronie dziewczyna co założyła wątek kilka razy upominała, że nie chodzi jej o ani o cenę i ani o inne tabletki ale to na nic się zdało "forumowiczki" nadal pisały swoje - jak grochem o ścianę. 

Przez to wszystko moje pytania zostały bez odpowiedzi. Nie pozostaje mi nic innego jak siebie samą obserwować a fora omijać szerokim łukiem. Ewentualnie czytać je dla rozrywki. 


10 komentarzy:

  1. Na tych forach to naprawdę czasami jak się poczyta, to ręce człowiekowi opadają. Nie wiem czy tam się dzieci wypowiadają, czy dorośli - dla zabawy.
    Kochana życzę Ci tego byś jak najszybciej wróciła do siebie, to znaczy żeby wszystko wróciło do normy.
    Trzymaj się. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej ja w szoku byłam i zwątpiłam czy to co jest tam napisane to jednak jest prawda.
      No powoli dochodzę do siebie, niestety bardzo powoli :/

      Usuń
  2. Fora nadają się już chyba tylko dla najniższej formy rozrywki na totalną nudę. Albo ludzie piszą bzdury, albo się kłócą, czasami zdarzają się wyjątki na forach tematycznych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wyjątkiem są chyba fora gdzie szuka się porady prawnej, księgowej czy innej z tej dziedziny ;) a reszta? reszty nie ma ;)

      Usuń
  3. ja na fora wchodzę tylko gdy chce poczytać opinie o kosmetykach
    ale masz rację, czasem to co można tam znaleźć przekracza granicę mojej wyobraźni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to nawet o kosmetykach rzadko czytam bo mój organizm, cera są dość wybredne i to co ktoś pisze "wspaniałe" to np na mojej twarzy potrafi wyskoczyć "sieczka" więc sama sobie opiniuję na zasadzie prób i błędów.

      Usuń
  4. Olej fora... można na zawał zejść
    ale z tego co czytam o twoich objawach to widzę że masz raczej źle dobrane tabletki. wie po sobie.
    ja przez MIESIAC przytyłam 6 kg.
    to był koszmar, kłębkiem nerwów byłam a kilka lat temu przez pół roku 15kg. to mi do dzisiaj zostało.
    Dlatego pędź do lekarza... jeżeli tabsy aż tak wpływają to to nie jest za dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi się moja waga zupełnie nie podoba, do tego libido znów ujemne, na twarzy potrafi mi wyskoczyć tyle wyprysków, jak co najmniej kiełkowanie zboża w polu... Niestety wizyta za miesiąc... nie ma opcji wcześniejszego podreptania i zmiany, wiec albo jeszcze miesiąc się pomęczę albo ostawię na miesiąc proszki ale wtedy jest duże ryzyko zajścia w ciążę a na razie nie chciałabym...

      Usuń
  5. wiem.. rozumiem.
    ja żeby nie przerwać(też kłopoty z terminem wizyty) wzięłam paczkę od siostry.
    to był horror. do dzisiaj nie mogę skóry uregulować :/
    uważaj na siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No znów jestem przed i wyskakują bolesne "cuda". Woda się zatrzymuje. W ciągu 2 dni ponad 2 kg wahania wagi... jeszcze tylko 3 tygodnie.

      Usuń