czwartek, 28 sierpnia 2014

Panieński

Zwykle zanim odbędzie się ślub zakochanych w sobie osób, świadkowie organizują wieczory - pożegnanie z obecnym beztroskim życiem. U Panów jest to wieczór kawalerski u Pań zaś wieczór panieński. Mniej więcej każdy wie jak to wygląda. Sama byłam na kilku takich wieczorach - oczywiście panieńskich. 

Wyglądały one ot tak - wszystkie dziewczyny zjeżdżały się do klubu, pubu czy innego miejsca. W tym owym miejscu następowały po sobie:
- jedzenie
- picie napojów rozluźniających
- wręczanie przyszłej Młodej drobnych prezentów
- taniec striptizera
- sprawdzanie Młodej czy się nadaje na żonę 
- no i wielka zabawa.
Ostatnio nawet byłam na nieco innym wieczorze. Wszystkie przygotowały coś do zjedzenia, Młoda miała w trakcie dnia sesję fotograficzną, wizytę w salonie masażu, zrobienie fryzury, makijażu aż po spotkanie nas na polu do paintball-a. Na koniec pojechałyśmy do mieszkania świadkowej, bawiłyśmy się do później nocy. Coś innego i miłego. 

Ale do rzeczy. Średnio na taki panieński składka wynosiła 70-120 zł w zależności od liczby dziewczyn i miejsca organizowania imprezy. Za niecały miesiąc wychodzi za mąż koleżanka co ją znam od urodzenia. W związku z tym świadkowa zaczęła organizować panieński. Lecz dzisiejszy mail od niej wybił mnie totalnie z wątku całego dnia. Głównie dlatego że składka jaką proponuje wynosi ok 170 zł (!!!). A co w niej ma być?
1) podobno tzw. "before" czyli po polskiemu - impreza w domu. W domu świadkowej. Każda z nas miała coś przynieść - lecz okazało się że chętnych razem ze mną są 3 dziewczyny na możliwych 9. Dodatkowo pomimo chęci zrobienia czegoś to oczywiście jeszcze trzeba się złożyć na alkohol, chipsy i zamówienie pizzy - czyli czegoś na ciepło
2) W trakcie tej imprezki mają być konkursy. Z czego jeden z nich to stworzenie "torebki" z "przydatnymi" rzeczami: wałek, dzwonek na sex, zupka chińska, świeczka, kadzidełka, kajdanki, dmuchany facet, .... oczywiście wszystko trzeba kupić (plus jakieś szarfy i opaski)
3) Kolejnym etapem jest przejazd limuzyną !! do klubu. Taka przyjemność jest strasznie droga. Ma być nas te 9 sztuk a przejazd to minimum 400 zł za godzinę. 
4) Klub - tam chcą jeszcze zarezerwować miejsce, jakieś żarcie i alkohol (znów) 
5) Ponad to wszystko wpadły owe dziewczyny na pomysł kupienia jej dodatkowo a raczej wręczenia vouchera - kuponu na zrobienie sobie tatuażu. Nie wiem na jaką kwotę ale z wrażenia zmierzyłam swój i 13x13 cm płaciłam 350 zł. 

Dużo rzeczy - wg mnie za dużo. Jak żarcie w domu to nie w klubie. Jak prezenty w trakcie konkursów to nie dodatkowe coś. itd. 

Naprawdę chciałam iść, ale teraz się waham. A raczej tylko 10% mnie chce iść. Jest to po prostu dla mnie za drogo. Gadałam z M., z mamą. - większość dziewczyn to bananowe dzieciaki. Nie są na swoim, ciągle u rodziców, nie mają kredytów, czynszów do płacenia czy głupiego prądu. Ja muszę się utrzymać sama, a wydanie w sumie na ślub, panieński i przygotowanie się do tego wszystkiego prawie 800 zł to po prostu przegięcie.
Oczywiście mam wybór. Ba... 
1) Iść na panieński wydać te przeklęte 170 zł (szlag wziął już zakup lampy do aparatu) no i w kopercie dać 100 zł
lub
2 ) NIE iść na panieński, zaoszczędzić 170 zł, które zamierzam dać dodatkowo w kopercie, gdzie obydwoje z tego skorzystają. 
ALE...
co powiedzieć później znajomej? Prawdę, że nie przyszłam bo nie było mnie stać? Że wolałam im oboje dać kasę? 
Mam mętlik... 

8 komentarzy:

  1. Hmmm... Dziwna sprawa, ale szczerze?
    Dla mnie takie wieczory to głupota, zabawa zabawą ale co się na tym dzieje? I bawią mnie fotki na fb z wieczorów, jak kobiety wręcz wyglądają kurewsko, zabite... I się szczycą jak to seksi nie wyglądają i jak to się nie bawiły...
    Ja jestem chyba w ogole jakaś inna :P Bo ani wesela ani wieczorów nie zamierzam robić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się robi? niby sprośne rzeczy. Z tego co widziałam to ów znajoma nie wstydziła się nawet wrzucić zdjęcia z panieńskiego jakiejś tam panny jak robi loda dmuchanej lalce... dla mnie porażka.
      Ogólnie - w zeszłym roku na tym domowym panieńskim poczułam, że spełnił się główny cel - czyli zapoznanie się wszystkich dziewczyn. Bo tak faktycznie było, w większości jednak wszystko kończy się na pijaństwie, wygłupach, i kacu następnego dnia. Co jak co, wygłupy ok, ale dwie pozostałe rzeczy mnie nie bawią.

      Usuń
  2. Kurczę, ciężka sprawa, ale szczerze mówiąc taki wieczór jak opisałaś, to już dla mnie przesada - za dużo, za drogo. I w ogóle nie w moim typie. Ja bym prawdopodobnie nie poszła. Tym bardziej, że chodzi o znajomą, a nie o siostrę na przykład..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przypomniałyśmy sobie z mamą, że ona na moim panieńskim nie była, bo pewnie miała "ciekawsze zajęcia". Jutro piszę rezygnację mailową i że ewentualnie mogę się dorzucić do "głównego" prezentu... czyli tego vouchera... pytanie ile ta składka wynosi.

      Usuń
  3. Dziewczyno, stanowczo za drogo! I zbyt dużo "dobrego".
    Wychodzę z złożenia, że składkowe na taką imprezę to max, ale naprawdę max to 100 zł. Resztę jeśli Młoda chce mieć blichtr może sobie sama zafundować.
    Szczerze mówiąc to masz dwa sposoby na ograniczenie wydatków:
    1. Napisz lub powiedz co Twoim zdanie jest niepotrzebne w "menu" i może ktoś zrozumie, że to "lekka" przesada
    2. Grzecznie podziękuj za zaproszenie i zrezygnuj - i nie żałuj, bo czuję, że nie ma czego!

    ps. i moim skromnym zdaniem nie musisz dorzucać się do vouchera jeśli uznasz, że nie chcesz.

    Pozdrawiam ciepło i daj znać jaka decyzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak poszłam, co opisałam w ostatnim poście. Co prawda napisałam co myślę i co aię dało to ograniczyły np. Jedzenie i alkohol. Voucher był na 300 a nie na 400 jak pierwotnie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mamoo.. jak ja się ciesze że nie zapraszają mnie na takie imprezy..
    byłam raz u przyjaciółki, w domu i miałam przynieść ciasto...
    Zrezygnuj...
    Zdecydowanie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdziłam, że chyba jestem za stara już na takie zabawy... dobrze, że nic mi się już nie będzie szykowało...

      Usuń